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GORGO

Hyuro – Living Walls Conference 2012 Mural Cancelled

Hyuro con il suo lavoro (qui) per il Living Walls di Atlanta ha fatto sicuramente scalpore. La rassegna di Atlanta di quest’anno è stato il primo festival tutto al femminile ed ha trovato il suo apice nel lavoro di Hyuro.
La Street Artist ha dipinto un lunghissimo muro nel quale frame-by-frame una donna prima si veste di nero per poi spogliarsi di nuovo con l’abito che si trasforma in un lupo che infine scappa.
Il pezzo è stato mal digerito dalla comunità locale, specialmente dalla chiesa adiacente con atti vandalici che dapprima hanno portato alla rovina l’opera fino alla scontata cancellazione.
A tal proposito non sono mancate le risposte rispettivamente dalla stessa autrice:

Each person can take it the way they want to, because it is for everyone …and at the end, if it gets painted over, know that the gray paint will not hide the fears of no one, but if anything It will make those fears more visible.

E dalla fondatrice della rassegna Monica Campana, particolarmente rabbuiata:

Paint on this wall made for a beautiful mural, people talking about it made for a beautiful conversation. A public space was created and all of a sudden this dead intersection became more human. The mural belonged to all of us, to the ones that liked it and to the ones that didn’t, it was our dialogue, it was our challenge, but now it’s gone. Now we are back to ignoring that space again, now we are back at thinking that erasing the evidence will make us think this never happened. It hurt so much to paint over the wall, to destroy something someone else put so much heart and passion into. It was a painful process, but what hurt the most was that for the first time I felt like I had to censor myself. It was a weird feeling, a confusing and ugly feeling that I never want to experience again.

Una buona occasione, per comportarsi intelligentemente sprecata.

Pics Via

Hyuro – Living Walls Conference 2012 Mural Cancelled

Hyuro con il suo lavoro (qui) per il Living Walls di Atlanta ha fatto sicuramente scalpore. La rassegna di Atlanta di quest’anno è stato il primo festival tutto al femminile ed ha trovato il suo apice nel lavoro di Hyuro.
La Street Artist ha dipinto un lunghissimo muro nel quale frame-by-frame una donna prima si veste di nero per poi spogliarsi di nuovo con l’abito che si trasforma in un lupo che infine scappa.
Il pezzo è stato mal digerito dalla comunità locale, specialmente dalla chiesa adiacente con atti vandalici che dapprima hanno portato alla rovina l’opera fino alla scontata cancellazione.
A tal proposito non sono mancate le risposte rispettivamente dalla stessa autrice:

Each person can take it the way they want to, because it is for everyone …and at the end, if it gets painted over, know that the gray paint will not hide the fears of no one, but if anything It will make those fears more visible.

E dalla fondatrice della rassegna Monica Campana, particolarmente rabbuiata:

Paint on this wall made for a beautiful mural, people talking about it made for a beautiful conversation. A public space was created and all of a sudden this dead intersection became more human. The mural belonged to all of us, to the ones that liked it and to the ones that didn’t, it was our dialogue, it was our challenge, but now it’s gone. Now we are back to ignoring that space again, now we are back at thinking that erasing the evidence will make us think this never happened. It hurt so much to paint over the wall, to destroy something someone else put so much heart and passion into. It was a painful process, but what hurt the most was that for the first time I felt like I had to censor myself. It was a weird feeling, a confusing and ugly feeling that I never want to experience again.

Una buona occasione, per comportarsi intelligentemente sprecata.

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